10 Kasım 2011 Perşembe

BİR UTANCIN EFSANE KAHRAMANI (ATSUSHİ MİYAZAKİ)

     Kimdir?

     Van depremi için ülkemize gelen Japon yardım ekibinde doktor olarak görev yapan, bayram otel de konaklayan ve meydana gelen 9.2 şiddetinde pardon 5,6 sarsıntısında hayatını kaybetmiş ''deprem değil binalar öldürüyor'' gerçeğini gözler önüne sermiş ve can vermiştir. 


                                                          
        
       Can vermiştir evet, bir kez daha İnsanlığa. Bunca yaşananlara rağmen, o kadar şeyi kırıp dökmemize rağmen;  

       Yine de vefa kavramını bağıra çağıra hemde gözümüzün içerisine sokmuştur. Bu arada Vefa bir semt adı değil, olmamalı. Çünkü kendi ülkesinde bu şiddette bir deprem'de uykusundan bile uyanmayacaktır. Atsushi Miyazaki. Duyuyorum '' Bir japon Türkiye'de ancak depremden ölebilir'' der gibisiniz. Hayır efendim.


      Bizim sadece binalarımız değil zihniyetlerimiz çarpık halde. Biz! en azından ben bu duruma doktor bir ''Japon gibi yaşadı, Türk vatandaşı gibi öldü'' diyorum. Siz Uzakdoğu'da ve Avrupa'da şehir planlamasının en az 50 yılda bir yapıldığını benden iyi biliyorsunuz. Oysa bizim ülkemizde 4 ya da 5 yılda bir yapılıyor. Deprem vergileri yol oldu dediniz, eee yol olmuş zaten. Oysa  bu anlatılanlar hiçte karmaşık değildir. Ülkemiz dışında 50 yıl da bir yapılan planlama bu ülkede 5 yılda bir yapılırken! Diyeceksiniz, bundan önce ki ülkeyi yönetenlerin hiç mi suçu olmadı. Yoktur demiyorum ama şuan ki devlet idarecileri bundan önceki dönemlerde metropoller de belediye başkanlığı yapmış şuan kabinede yer alanlar ise 90'lı yıllardan beri meclisteydi diyorum.


      Sana gelelim doktor;


      Bu kadar insan olunca bizim başımız göğe mi erecek sanki. Yabancılar Türkler mert ve misafirperver insanlardır diyordu artık biz ellerin bize yaptığı övgüyü bile kirletiyoruz. Evimize yardıma gelmiştin. Evimiz başına çöktü. Bu topraklarda özgürlük insanlığa düşmez doktor, o kadar uzun boylu değil! Şimdi ismini duyanlar ölüm nedeni neymiş diyecekler; 


-Cevap: DEPREM


-Yav Japonlar depremde kolay kolay ölmez


-E Türkiye'de imiş


      Bu soru cevap faslından utanıyorum, utanıyorum ama çok üzülüyorum. Bölgenin LİDER ülkesi olduğumuz için şapkadan tavşan çıkarmak yerine, şapkayı önümüze koyup düşünsek diyorum.



      NOT; Ey bu yazıyı okuyan kardeşim Aykut Barka & Ali Er '' Depremini bekleyen şehir'' diye bir kitap yazmışlar. Okumazsan ülke olarak çok üzülürüz. Haberin olsun... 
                                     
                                       
                                                                     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder